Hoe het allemaal is begonnen

Het is allemaal begonnen met een Lego treintje die ik voor mijn zesde verjaardag kreeg. Mijn kamer was altijd helemaal volgebouwd met een Lego treinbaan en een hele stad. Jarenlang heb ik me hier prima mee vermaakt.

 

Ik denk dat ik twaalf of dertien was toen ik mijn eerste elektrische trein kreeg. Een Fleischmann H0 startset met een klein stoomlocomotiefje en twee wagonnetjes. Al mijn zakgeld werd besteed aan treinspullen.BR 221
Op een gegeven moment kon ik de V200 kopen.
Ik vind dit nog steeds één van de mooiste locomotieven.

 

Na een paar jaar heb ik deze spullen verkocht en ben ik overgestapt op Fleischmann spoor N.
Mijn treinbaan was een houten plaat met rails en wat huisjes e.d.

 

Ik ben er nooit aan toegekomen om de boel echt aan te kleden. Uiteindelijk heb ik toen ik een jaar of twintig was alles verkocht en leek de modeltreinenkoorts helemaal verdwenen te zijn.

 

Maar dat kan natuurlijk niet!!! Mijn temperatuur begon weer wat te stijgen toen mijn zoon Dave thuis kwam met plaatjes van de “Big Boy” en allerlei folders van Märklin. Samen met zijn opa waren ze bezig met een bouwpakket van de “Big Boy”. Dit was in het voorjaar van 2005.

 

Die zomer zijn we naar “De Groot” in Amstelveen geweest en wat later ook naar een modelspoorbeurs in Amstelveen. Na het zien van al dat moois had inmiddels de modeltreinen koorts me weer goed te pakken. Er moest weer een treinbaan komen. Mijn voorkeur ging nu uit naar een Märklin treinbaan.

 

Inmiddels is het juni 2007. De bouw van de modelbaan is in oktober 2005 al begonnen.
Al die tijd was ik er nog niet aan toegekomen om er een bouwverslag van te maken.
Maar daar is sinds vandaag een verandering in gekomen. 🙂

Rails

Geplaatst in Algemeen. Tags: . 2 Comments »

2 Reacties to “Hoe het allemaal is begonnen”

  1. frans Says:

    Leuk verhaal,boven.
    Ik ben zelf aan een spoorlijn opgegroeid in de 50er jaren,maar toen hadden mijn ouders geen geld om mij een electrische trein te geven.
    Op veel latere leeftijd heb ik de schade ingehaald en werd
    geïnspireerd door de modelbanen,die in Duitsland in een vitrine in veel hallen van grote stations lagen.
    Dat heb ik thuis nagemaakt,en,wat je al schreef,de totale
    aankleding van zo’n baan wordt zwaar onderschat,ondanks het feit dat je alle componenten hebt aangeschaft.
    Mijn koorts verdween ook,deels door het feit dat ik ging verhuizen en daarna geen ruimte meer had.
    Bovendien had ik nog een andere grief.De railbochten.Die zijn op een kleine baan immers veel te klein,en zodoende ben ik ook gestopt,maar,..inderdaad,…het blijft je aantrekken en heb spijt,dat ik toentertijd zoveel materiaal voor een habbekrats heb verkocht.


Geef een reactie

