“Bad Neuhaus”

Bad NeuhausErgens in het midden van Duitsland ligt het idyllische plaatsje genaamd Bad Neuhaus. Gelegen tussen glooiende heuvels en dichte bossen.

Het plaatsje ligt aan een doorgaande spoorbaan.

 

We gaan terug naar het jaar 1960. Over het spoorbaantraject waar Bad Neuhaus aan ligt rijden stoom- en diesel locomotieven. Er is een beetje industrie en dus komen er ook regelmatig goederentreinen met als eindbestemming het rangeerterrein van Bad Neuhaus.

De heuvels rondom Bad NeuhausDe omgeving van Bad NeuhausHet zou bijna echt kunnen bestaan, maar helaas. Hoewel?
Bad Neuhaus bestaat echt in Duitsland, alleen zijn de echte en de in aanbouw zijnde totaal verschillend.

 

Neuhaus is de steinkohle deutsche vertaling van mijn achternaam Nijhuis. Dit leek mij wel een geschikte naam voor mijn modelspoorbaan. Het woordje Bad ervoor klinkt ook wel leuk, dus was de keuze gauw genoeg gemaakt. Als je trouwens mijn naam omzet in het Italiaans dan wordt het Casanova. Ik bedoel … 😉

Bad Neuhaus is op dit moment nog niet veel meer dan een houten frame met wat rails. Het opbouwen van het stadje moet nog helemaal gebeuren. De natuur is nu nog ver te zoeken. Maar in mijn hoofd ziet het er al helemaal super uit.

Rails

4 Reacties to ““Bad Neuhaus””

  1. Peter Says:

    Ontzettend leuk Rene,
    In elke man schuilt een kind, goed initiatief.

    Peter van der Meijden
    NDIC

  2. Julius.R Says:

    Hi Lokkie,

    Geweldig Rene ik kom zekers kijken,als je projekt klaar is.

    Julius.R

  3. Baanplan ontwerp « Lokkie’s w e b l o g Says:

    […] In mijn bericht over “Bad Neuhaus” heb ik geschreven wat het thema en tijdperk van mijn modelbaan gaat […]

  4. fam. Verhoef Says:

    Hoi Casanova,
    En straks maar zien wie er het meeste mee speelt, jij of Dave…
    We zijn benieuwd naar het eindresultaat! Komen er ook nog kleine casanova-beeldjes bij?


Geef een reactie

