Een sprong in de tijd

Niveau 1In mijn vorige bericht heb ik geschreven over de start van de bouw van niveau 1. Dit was in november 2005. Inmiddels is de bouw al veel verder gevorderd en is ook niveau 2 nu bijna helemaal klaar. Helaas heb ik in al mijn enthousiasme vergeten om van de werkzaamheden foto’s te maken. Heel spijtig, maar daar is nu niks meer aan te doen. 😦

Toen ik met niveau 1 bezig was is er nog een flinke wijziging geweest. Ik kwam tot de ontdekking dat als ik op niveau 2 aankwam er aan de achterzijde van de baan (onder het dak) er niet zoveel ruimte overbleef voor de geplande scenery. Er zat dus maar één ding op en dat was om de onderbouw een stuk te verlagen. Van alle poten is 10 cm afgehaald en toen was er genoeg ruimte over op niveau 2 aan de achterzijde.

Om het gemis aan foto’s toch enigszins goed te maken heb ik van de huidige status een aantal details foto’s gemaakt.

 

Foto 1: Niveau 2 een blik op het station emplacement. Tussen de twee sporen met de meeste tussenruimte komt het perron.

Foto 2: Een blik op de verschillende niveaus.

Foto 3: Het begin van niveau 2.

Foto 4: Niveau 1 ingang overdekte gedeelte.

Foto 5: Niveau 1 andere ingang van het overdekte gedeelte.

Foto 6: De overgang van niveau 0 naar niveau 1.

Foto 7: Uitwijkspoor op niveau 1 en de opgang naar niveau 2.

Foto 8: Een overzicht van de verschillende niveaus.

Foto 9: Hier kun je goed het hoogteverschil zien tussen het niveau 0 en niveau 2.

Foto 10: Het laatste gedeelte met de rangeersporen, dit is nog niet helemaal klaar.

Foto 11: Dit gedeelte is bestemt voor het industriegebied en het nieuwere gedeelte van “Bad Neuhaus”.

Foto 12: Deze ruimte is bestemt voor het station en het oude stadscentrum.

Rails

Geef een reactie

