E41 / BR 141

Na ruim dertig jaar in een doos ergens op een zolder te hebben gestaan is sinds deze week deze Märklin 3034 aan mijn verzameling toegevoegd.

Deze prachtige BR 141 komt bij een collega van mij vandaan en gelukkig is hij er vroeger zuinig op geweest. 🙂

Op een paar kleine beschadigingen na, ziet deze BR 141 nog prima uit

Ook deze kant ziet er goed uit

Binnenkort wordt deze lok flink onderhanden genomen. Allereerst moet ze gedigitaliseerd worden en daarna zal het melkglas van de cabines vervangen worden door “doorzichtig” glas.

Meer informatie over de BR 141 kun je vinden op www.baureihe141.de.

BR 141 BR 141
BR 141 BR 141

Bron: www.baureihe141.de

2 Reacties to “E41 / BR 141”

  1. frank103 Says:

    Ik heb de marklin catalogus nog uit 1973 of 74, met daarin de groene, blauwe en beige-blauwe 141. Ik heb toen de beige-blauwe gekocht voor hfl 101, een 216 vond ik niet mooi en de 110 en 111 waren te duur (ik geloof ongeveer hfl 125).

    Wat voor decoder ga je er in bouwen? Ik ben voornemens om een aantal loks nu om te gaan bouwen met zo’n esu 3.0, maar graag zie ik eerst hoe iemand anders dat doet (iets over een kat en een boom).

    @Lokkie:
    Ik ga er een ESU LokPilot inzetten. Ik heb onlangs een BR41 ook omgebouwd met deze decoder en deze bevalt tot nu toe prima. Succes met de ombouw.

  2. Riff Says:

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation 🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Riff.


Geef een reactie

