Bergen maken deel 3

Het vorige deel “Bergen maken” is van alweer ruim een half jaar geleden. Hoogste tijd weer voor een update.
Dit keer wordt de berg aan de linkerkant aangekleed. Op de berg moet een weide en een flink bos komen. Hiervoor hebben we bomen nodig, heel veel bomen.

Het planten van de bomen is een redelijk eenvoudig werkje. Als bosgrond wordt thee gebruikt. Het gedeelte waar het bos komt lekker insmeren met houtlijm en daarna de thee erover verdelen. Voor het planten van een boom maak je een klein gaatje met een priem, druppeltje houtlijm aan de stam en plaats de stam in het gaatje.

Dit is de berg die aangekleed gaat worden.

Nadat een aantal bomen geplant zijn, ziet het er al heel anders uit.

Close-up van een stukje bos.

Overzichtsfoto met het bos.

Overzichtsfoto van de weide.

Nogmaals een overzichtsfoto van de weide. Ook hier zijn wat bomen geplant. De bedoeling is om hier nog een flink aantal bomen te planten, maar helaas zijn de dennenbomen nu op.

Ter afsluiting nog een sfeer foto.

Bergen maken deel 2
Bergen maken deel 1

Wordt vervolgd.

Stootblok

9 Reacties to “Bergen maken deel 3”

  1. kip Says:

    bommen??? wil je berg opblazen??

  2. Lokkie Says:

    1000 bommen en granaten.
    We zullen er maar bomen van maken. 🙂

  3. Theo Says:

    Hoi

    Heb even naar je bergenverslag zitten kijken, bedankt voor je nuttige tips, ziet er goed uit.
    Zoals je op mijn site kunt zien ben ik pas begonnen en zal hier regelmatig verslag doen van het verloop.
    De opzet die je met je bergen laat zien had ik zelf ook voor een deel in mijn gedachte, dus dit verslag is een leuk uitgangspunt.

    M vr gr Theo

  4. thom Says:

    Hoi

    ik zou graag ook een baan willen maken zouden jullie misschien wat tips willen geven? 😀
    Alvast bedankt!

    Gr. Thom

  5. klaas Says:

    een heel mooié berg is dat geworden.
    en bedankt voor de uitleg.

  6. Thomas Says:

    hallo,

    Ik ben bezig met het maken van een baan heb de tafel af en ben nu de trein baan aan het maken,maar weet niet goed hoe ik dit moet doen kun je me wat tips geven?

    groeten


Geef een reactie

