Schienenbus vervolg

Na ons tochtje met de Schienenbus in de vakantie leek het me erg leuk om in Bad Neuhaus ook een Schienenbus te laten rondrijden.

Op de laatste treinenbeurs in Houten liep ik tegen een pracht exemplaar aan, een motorwagen en twee bijwagens. 🙂
Ik dacht dat het een analoog exemplaar was, maar thuisgekomen bleek er zelfs een decoder in te zitten. Mijn dag kon dus niet meer stuk. 😀

Hieronder nog een paar foto’s van deze beauty.

Motorwagen

Motorwagen BR 795/VT 795

Motorwagen

Motorwagen BR 795/VT 795

Bijwagen I

Bijwagen I

Bijwagen II

Bijwagen II

Technische gegevens


Typenr.


Gefabriceerd tussen


Motor


Tijdperk


Bedrijfsnr.


3016 (7) 1981 – 1999 SFCM IV 795 299-7
4018 (5) 1980 – 1999 IV 995 522-0

3 Reacties to “Schienenbus vervolg”

  1. frank103 Says:

    leuk zo’n railbus, hoewel de oude uitvoering 1 belangrijke functie mist die de nieuwe wel heeft: geluid! Dat is erg gaaf bij zo’n nieuwe railbus, die ik zelf helaas ook niet heb want de geluid versie is zomaar 300 euro!

  2. Lokkie Says:

    Voor de liefhebbers hier nog de fluit van Schienenbus:

    Fluit 1
    Fluit 2

  3. frank103 Says:

    Die eerste fluit ging nog, die 2e is best twijfelachtig!


Geef een reactie

