Schakelpaneel deel 3

De laatste keer dat ik wat over het schakelpaneel heb geschreven is alweer meer dan een jaar geleden. 😳
Hoogste tijd voor een update dus.

Gisteren heb ik de laatste open eindjes afgewerkt en nu is het eindelijk klaar. 🙂
Al met al is er nog aardig wat tijd in gaan zitten, maar het uiteindelijke resultaat ziet er goed uit.
Van de verschillende stappen heb ik nog wat foto’s gemaakt.

De voedingspunten gesoldeerd

De voedingspunten gesoldeerd

Nu nog even de resterende draadjes vast solderen

Nu nog even de resterende draadjes vast solderen

Alles is vast gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt

Alles is vast gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt

Het eindresultaat

Het eindresultaat

De groene/rode leds geven de stand van de wissels aan en de gele led geeft aan of een baanvak bezet is.
Met de schakelaars wordt de baanverlichting geschakeld.

XX

Close-up linkerkant

XX

Close-up rechterkant

Naast het schakelpaneel is plek voor twee Mobile Stations en eventuele ander regelaars.

Mobile Stations

Mobile Stations

De andere berichten over het schakelpaneel zijn hier te vinden:
Schakelpaneel deel 1
Schakelpaneel deel 2

Er komt nog één vervolgdeel over het schakelpaneel.
In dit deel zal ik de schemaatjes plaatsen en wat informatie geven over de gebruikte onderdelen en materialen.

Tot dan.

Stootblok

Eén reactie to “Schakelpaneel deel 3”

  1. Robert Hoesman Says:

    Geachte Hr ,ik woon in Almere-Haven ,rijdt met K-rails en MS nu nog met 1loc in de toekomst 2,de baan die ik ben aan het maken is naar Harzt idee. met kop station.
    Nu wilde ik U vragen hoe bouw ik een bel bij het inreiden van station /fluit bij vertrek.
    Kunt U mij raad geven. vrg Robert


Geef een reactie

