Rollend marterieel: BR86

De tweede locomotief in de voorstelronde is de BR86.
Dit is de eerste Märklin locomotief die ik gekocht heb.

De BR86 is de rumoerigste locomotief uit mijn verzameling. 😐
Deze locomotief komt uit de startset 29530 en heeft schakelbare verlichting en telex-koppelingen.

Technische gegevens


Typenr.


Gefabriceerd tussen


Decoder


Motor


Tijdperk


Bedrijfsnr.


29530 2004 – Dig.6090x DCM III 86 132

Fotoshoot

BR86

Vooraanzicht

 

BR86

Zijaanzicht

 

BR86

Zijaanzicht

 

BR86

Achteraanzicht

Meer gegevens over deze locomotief kun je o.a. vinden op Dampfsound.
Mooie foto’s van de BR86 kun je hier vinden.

Stootblok

4 Reacties to “Rollend marterieel: BR86”

  1. frank103 Says:

    Hoi René, is dit een delta of een digitale uitvoering?
    Ik heb ook een 86 gekocht bij Harlaar (uit startset, zonder OVP, delta met telex) voor 70 euro. Ik zal hem vanavond op mijn blog plaatsen. Meest vervelend van die lok vind ik de Telex die je moet regelen met de richtingschakelaar, ik ben al tijden van plan die decoder te vervangen door een beter exemplaar waardoor je de telex kan regelen met de f-toetsen. Het harde motorgeluid hebben alle loks met delta decoders, vooral met de 66032. Overigens heeft Harlaar er nog een aantal verschillende uitvoeringen van staan in de winkel. Zelf ga ik nu eens op zoek naar een 85 (1E1).

    vr gr

    frank

  2. frank103 Says:

    NB Mooi stuk spoorbaan heb je trouwens voor zo’n fotoshoot!

  3. Lokkie Says:

    Hoi Frank,

    Het is de digitale uitvoering.
    Ik heb begrepen dat het loopwerk bij deze loc nogal luidruchtig is.

    De fotoshoots worden op dit stukje baan gemaakt.

  4. Andre honhof Says:

    Ik heb ook die loc uit het startpakket. Vaak defect geweest. Nieuwe motor en motorschild geplaatst en een ESU decodertje en het is nu een zonnetje.
    Met de F toetsen kan ik of voor of achter ontkoppelen

    Groetjes


Geef een reactie

