Het dennenbos

Op de valreep van het oude jaar toch nog even een berichtje. Vandaag ben ik heel “groen” bezig geweest. Ik had al ruim een jaar wat spullen liggen om dennenbomen te maken. Hoogste tijd dus om een dennenbos te maken.

In verschillende eerdere berichten heb ik al aangegeven dat ik graag veel groen op mijn baan wil. Bij het maken van de berg aan de linkerkant had ik op een klein stukje al ruim 100 dennenbomen geplant. 😯
Er moeten daar nog veel meer bomen komen en die ga ik lekker zelf maken. 🙂

Met wat binddraad, sisaltouw en een boormachine zijn in no-time ruim 50 dennenbomen gemaakt.

De dennenbomen

De dennenbomen

 

De dennenbomen

De dennenbomen

 

Dennenboom in ruwe vorm

Dennenboom in "ruwe" vorm

De dennenboom moet nu in model worden geknipt en ook het oogje aan de bovenkant moet eraf.

Dennenboom in model geknipt

Dennenboom in model geknipt

 

Dennenboom bespoten met lijm en daarna bestrooit

Dennenboom bespoten met lijm en daarna bestrooit

 

Het dennenbos klaar om geplant te worden

Het dennenbos klaar om geplant te worden

 

Close-up dennenbomen

Close-up dennenbomen

 

Close-up dennenbomen

Close-up dennenbomen

Morgen of overmorgen worden de bomen geplaatst op de berg.

Stootblok

5 Reacties to “Het dennenbos”

  1. frank103 Says:

    Die bomencursus levert dus wel resultaat op!

    Mag je nu van je vrouw weer een diesellok kopen, nu je de uitstoot van CO2 etc op verantwoorde wijze compenseert?

    Fijne jaarwisseling!

  2. Lokkie Says:

    😆 😆

    De volgende diesellok wordt waarschijnlijk een V100 of misschien een BR221 in beige/turquoise uitvoering.
    Jij ook een hele fijn jaarwisseling.

  3. frank103 Says:

    Op 17 januari is er weer een beurs in Houten…..

  4. Frans Says:

    Even een vraagje wat doe je met de stam van de dennebomen bewerk je die ook.

    Groet frans

  5. Lokkie Says:

    Ik heb zelf de stam niet verder bewerkt omdat je die toch bijna niet ziet.
    Maar je kunt de stam bewerken door het of bruin te schilderen of de stam even in de lijm te dopen en dan met heel fijn zaagsel bestrooien.


Geef een reactie

