Rollend materieel: BR221

P1020563

Een oplettende lezer zal wellicht gemerkt hebben dat ik toch wel iets met dit type diesellocomotief heb.
In de rode uitvoering heb ik haar al in twee uitvoeringen, maar deze kleurstelling stond ook hoog op mijn verlanglijstje.

Op eBay wordt deze locomotief wel regelmatig aangeboden en in de vakantieperiode kon ik haar voor een leuk bedragje kopen. De locomotief heeft in een vitrine gestaan en ziet er werkelijk nog als nieuw uit.

Technische gegevens


Typenr.


Gefabriceerd tussen


Decoder


Motor


Tijdperk


Bedrijfsnr.


3581 1990 – 1992 Analoog DCM 5* IV 221 118-3

Fotoshoot

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

BR 221

Heel veel informatie en foto’s over de V200 kun je hier vinden.

Richies Homepage

Richie's Homepage

Stootblok

Eén reactie to “Rollend materieel: BR221”

  1. frank103 Says:

    Ja, de V200/221 hoort absoluut in het rijtje 03, 103, 110, 194 en natuurlijk v200, loks die iedereen op zijn spoorbaan moet hebben staan! Mijn broer had een V200 (zo’n bouwdoos uitvoering) en ik ben tot op de dag van vandaag jalours op die lok! Een mooie scoren op Houten is best een opgave, meestal zijn ze zwaar bespeeld. Deze 3581 heb ik ook, in de aanbieding bij Bart Smit gekocht. Misschien ga ik er een loksound in bouwen, want met geluid lijkt deze lok me helemaal top!


Geef een reactie

