Gaat dit nog wat worden?

P1080435

Onlangs kreeg ik dit seinhuisje (Blokstelle “Genthin” Pola H0 512) in mijn bezit.
Erg leuk modelletje maar wel met een enorme plastic look, vol lijmvlekken en zo een beetje alles zit los.
Een aardig projectje om eens op te knappen. 🙂

Allereerst een paar foto´s van de oude situatie:

Blokstelle Genthin

Blokstelle Genthin

Blokstelle Genthin

Blokstelle Genthin

We beginnen rigoureus en slopen de hele boel:

Blokstelle Genthin, de losse onderdelen

Blokstelle Genthin, de losse onderdelen

Nu alles uit elkaar ligt is de vraag, gaat dit nog wat worden ❓
Helaas ben ik vergeten om tijdens het verouderen en verweren foto´s te maken. 😳

Ik ben begonnen met witte verf de muren te verven. Na het verven met een doekje gelijk de verf weer van de muren geveegd. De verf blijft dan in de voegen zitten en je bent gelijk van de plastic look af.
Hierna zijn de muren nog wat gedrybrushed met zware verf.
Daarna alle kozijnen, deuren, balkon en trap geschilderd.
Als laatste het dak zwart geschilderd en daarna eerst met grijze gedrybrushed en als laatste nog een keer met wit.

En nu de foto´s na al het schilderwerk:

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Het eindresultaat na diverse behandelingen

Met dit resultaat ben ik al aardig tevreden. Nu nog de finishing touch.

Wat groen aangebracht...

Wat groen aangebracht...

En wat groen aangebracht...

En wat groen aangebracht...

En nog wat groen aangebracht...

En nog wat groen aangebracht...

Meer groen aangebracht...

Meer groen aangebracht...

En meer groen aangebracht...

En meer groen aangebracht...

Nog meer groen aangebracht...

Nog meer groen aangebracht...

En nog meer...

En nog meer...

Dit seinhuis gaat tzt. een mooi plekje krijgen op de baan.

Einde

6 Reacties to “Gaat dit nog wat worden?”

  1. Saskia Says:

    Dat is veel groen……;-)

  2. Ronald van Pinxteren Says:

    Prima resultaat. Nu alleen nog even het afdekplaatje op de schoorsteen. Op naar het volgende gebouw.

  3. zeewoldermodelspoor Says:

    Hoi,
    Wel leuk dat ik deze reactie geef op ongeveer 80 km vanaf de Russiche grens in Estland. Hoe komt dat.
    Ik zag vanmiddag een lange olietrein passeren vanuit St Petersburg, met daarvoor zo’n buldog van een voormalige Sovjetlok in dubbeltractie. In de omgeving van Tallinn zag ik ongeveer net zo’n seinhuis staan als als jij in elkaar geplakt hebt. Leuk!!. Het zal de Duitse invloed van vroeger wel zijn. Toevallig zit ik hier op een camping met wifi en ik kan het dus laten om even naar het spoor te gaan. En………….kwam ik je blog weer eens tegen.
    Veel enkel spoor in de Baltische staten en haast allemaal dieseltractie.
    Je begrijpt ik ben op vakantie en heb hier vandaan een intellibox besteld in de aanbieding. Dat vul ik in mijn blog na thuiskomst in.

    Frans

    • Lokkie Says:

      Hoi Frans,

      Dank je wel voor de leuke reactie. 🙂
      Heb je van de treinen nog wat foto’s kunnen maken ❓
      Zo een dubbeltractie lijkt me geweldig imposant om te zien rijden en horen. 😎
      Ik hoop dat je toevallig het seinhuis op de foto hebt gezet, het lijkt me leuk om te zien hoe het er in het echt uitziet.
      Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe en ik ben ook heel benieuwd naar je blog over de intellibox.

      Gr.
      René


Geef een reactie

