De BR50 is één van de meest succesvolle van de Deutsche Reichsbahn. In 1937 werd de opdracht gegeven voor het bouwen van een nieuwe goederenlocomotief. De eerste modellen werden in 1939 afgeleverd en er werden in totaal 3164 van deze locomotieven gebouwd. De maximale snelheid van de BR50 was 80 km/h en de loc werd ongezet voor zowel goederen- als personenvervoer.
In 1987 werd de laatste BR50 buiten dienst gesteld.
In Bad Neuhaus zijn twee BR50 in dienst, Märklin typenummer 37840 en 37844. Het laatste type is een éénmalige uitgave ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan van de Hindenburgdam.
Technische gegevens
Typenr.
|
Gefabriceerd tussen
|
Decoder
|
Motor
|
Tijdperk
|
Bedrijfsnr.
|
37840 | 2000 – 2004 | Dig.6090x | DCM | III | 50 2448 |
37844 | 2003 | Dig.6090x | DCM | III | 50 1301 |
Fotoshoot
Märklin 37840: BR50
Märklin 37840: BR50
Märklin 37840: BR50
Märklin 37840: BR50
Märklin 37844: BR50
Märklin 37844: BR50
Märklin 37844: BR50
Märklin 37844: BR50
Märklin 37844 / 37840: BR50
Meer informatie over de BR50 kun je vinden in de 3rail Wiki en ook hier.
Geef een reactie