BR50

De BR50 is één van de meest succesvolle van de Deutsche Reichsbahn. In 1937 werd de opdracht gegeven voor het bouwen van een nieuwe goederenlocomotief. De eerste modellen werden in 1939 afgeleverd en er werden in totaal 3164 van deze locomotieven gebouwd. De maximale snelheid van de BR50 was 80 km/h en de loc werd ongezet voor zowel goederen- als personenvervoer.
In 1987 werd de laatste BR50 buiten dienst gesteld.

In Bad Neuhaus zijn twee BR50 in dienst, Märklin typenummer 37840 en 37844. Het laatste type is een éénmalige uitgave ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan van de Hindenburgdam.

Technische gegevens


Typenr.


Gefabriceerd tussen


Decoder


Motor


Tijdperk


Bedrijfsnr.


37840 2000 – 2004 Dig.6090x DCM III 50 2448
37844 2003 Dig.6090x DCM III 50 1301

Fotoshoot

Märklin 37840: BR50

Märklin 37840: BR50

 

Märklin 37840: BR50

Märklin 37840: BR50

 

Märklin 37840: BR50

Märklin 37840: BR50

 

Märklin 37840: BR50

Märklin 37840: BR50

 

Märklin 37844: BR50

Märklin 37844: BR50

 

Märklin 37844: BR50

Märklin 37844: BR50

 

Märklin 37844: BR50

Märklin 37844: BR50

 

Märklin 37844: BR50

Märklin 37844: BR50

 

Märklin 37844 / 37840: BR50

Märklin 37844 / 37840: BR50

Meer informatie over de BR50 kun je vinden in de 3rail Wiki en ook hier.

Einde

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: